Ines goda marängtårta!

Denna tårta är så otroligt god! Och ingen kan göra den bättre än Ines själv! ;)

Ines marängtårta

Marängbotten
( går även att köpa en färdig botten om man är lat)
4 äggvitor
3 dl socker
4 droppar ättika
3 dl rice crisp

Vispa äggvitan hårt och tillsätt de övriga ingredienserna.
 Bred ut smeten på ett smort bakplåtspapper i långpanna.
Grädda i 125 grader i 80 minuter.

Cremefyllning
4 äggulor
1 dl socker
1 dl grädde
125 gram smör

Äggula, socker och grädde sjudes under omröring. Ska INTE koka!
Tillsätt smör.
Låt svalna i kylen.

Bred på cremen på marängen.
Lägg på ovandelen av marängen.
Garnera med grädde och blandade bär.



Kommentarer
Postat av: Vivvi

Du gillar visst efterrätter.Till efterrätt kan jag rekommendera alla i sommarsverige att prova min cheesecake. Den smakar nästan sm glass.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-04 @ 11:11:30
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/
Postat av: Emmas Kök

Vad gott det ser ut :) Längtar till sommaren så jag får göra lite sommardesserter!

2009-10-25 @ 17:50:27
URL: http://emmaskök.se
Postat av: Daniella - BakeCake

Hej!

God fortsättning på det nya året! Vilken härlig blogg du har, hittade den genom matbloggstoppen och jag kommer definitivt att titta in här fler gånger!



Om du har lust så kanske du kan titta in på min blogg där du kanske hittar något nytt recept? ;)

Du får också jätte gärna lämna en kommentar om vad du tycker om bloggen och gärna ge tips om vad jag kan göra bättre !

Ha det bäst!

Kram Daniella.

2010-01-05 @ 14:19:51
URL: http://bakecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0